تسجيل الدخول
Skip Navigation Links.
Expand عن القسمعن القسم
البرامج والدرجات
طاقم العمل
Expand روابط هامةروابط هامة
Expand الاعلامالاعلام
د.آيات جبريل جبر نشوان الرتبة الأكاديميةأستاذ مشارك

التخصص

  • العمل الاجتماعي

الاهتمامات البحثية

  • العمل الاجتماعي مع المسنين, العمل الاجتماعي الطبي , العمل الاجتماعي الأسري , العمل الاجتماعي مع اللاجئين والمهاجرين

إتصل

- دكتوراه في العمل الاجتماعي، جامعة تينيسي، نوكسفيل.أغسطس 2010- مايو 2014. - ماجستير في علم الاجتماع، جامعة الأردن، سبتمبر 2005 - يونيو 2008. - بكالوريوس في علم الاجتماع، جامعة الأردن، سبتمبر 2001 - يونيو 2005
-رئيس قسم علم الاجتماع، جامعة الشارقة، دولة الإمارات العربية المتحدة- 2022 وحتى الآن. - رئيس قسم علم الاجتماع، جامعة اليرموك، الأردن- 2021-2022. - مساعد العميد لشؤون الاعتماد وضمان الجودة- جامعة اليرموك- 2018 - أستاذ مشارك- قسم علم الاجتماع- جامعة اليرموك- الأردن- 2019 - أستاذ مساعد- قسم علم الاجتماع- جامعة اليرموك- الأردن- 2014
-Syrian Refugee Youth in Jordan: Early Marriages in Perspective. (Local Coordinator), (2017-2020). - Humanitarian Access: Pathways for Refugees from Transit to Safe Havens (Local Coordinator),(2018). - On Political Violence: Trauma and Forced Migration in Arab and German Societies. (Local Coordi-nator),(July - Dec 2018). - Community Based Psychosocial Support in the Context of Forced Migration", 1 year. - Socio-economic Inequalities within Cities Hosting Syrian Communities in Jordan: A city level analysis (Researcher),( Sept 2018 -Dec 2019) - Reshaping Attention and Inclu-sion Strategies for Distinctively vulnerable people among the for-cibly displaced (Researcher),(Jan 2019 - Dec 2021). - Refugees, Host Communities and Sustainable Development Goals (Local Coordinator),( Jan 2019-Dec 2020). - Localization of Social Work in Arab Countries (LOSWAC),( Jan 2019-Dec 2020). - Neurodevelopmental CAre for Refugees / NeuCaRe (Local Coor-dinator),(2019-2021). - Social Protection and Sustainable Peace in the Middle East and North Africa Region: Building a new welfare-centered politics (Co-Investigator),(2020-2024) - ‘Examination of obstacles to fe-male labour market participation in Jordan (Local Researcher), (2020-2021) - 'Learning & development for a Sustainable future for refugees &host communities to promote co-existence and Socio Economic Development (LSFR)' (Local Coordinator and Trainer ), (2020-2022) - A new portal for city information modeling: systems integration in industry and sustainable urban re-generation (CIM-SUR) (local researcher), (2020-2021) - Virus Corona in Jordan :Social Analytical Study, (2020-2021) - INCLUDE: Towards more Sus-tainable Services and Solutions to SRHR needs for Youth and Refu-gees in Jordan, (Local Coordinator) (April 2020- March 2021). - Building Refugees Integration through urban development and soCial work (BRICK). (Jan 2021-Dec 2022) - Transnationalism and Localisation in Social Work: Focus on Syrian Refugees". (Jan 2021-Dec 2022)
-Nashwan, Nawyn, Karaoglu, Qaji, Qaji. (2023 Accepted). Beyond COVID Skepticism: Humanitarian assistance to refugees and hyper precarity during the COVID-19 pandemic, Migration Letters. - Ezgi Karaoğlu; Stephanie J. Nawyn; Natalynn Qaji; Natalie Qaji; Ayat J. Nashwan; Stephen Gasteyer (2023 Accepted )Refugee COVID-19 Protocol Ad-herence and NGO Staff Perceptions Paternalism and Power in Humanitarian As-sistance" Journal of International Humanitarian Action. -Barhoumi, W., Algharbawi, F., Nashwan, A.J., Alkarbi, N., Labidi, L. (2023).Faculty Members' Perspectives on the Impact of Educational Technology on the Teaching and Learning Process at the University of Sharjah (2023 Infor-mation Sciences Letters, 12(6), pp. 2587–2598 - Al-Doghmi, N., Nashwan, A., & Alkhatib, H. (2023). Shattering a New Glass Ceiling: A Case of Jordanian Women in Leading International Projects. International Journal of Soci-ety, Culture & Language, (), 1-18. doi: 10.22034/ijscl.2023.2000027.2999 - Nashwan, A.J. and Alzouabi, L. (2023), "The aftermath of the Syrian crisis: a glimpse of the challenging life of widowed and divorced refugee women in Jordan", Mental Health and Social Inclusion, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/MHSI-01-2023-0007 - AlGharabawi, AlHourani, Nashwan (2023 Accepted). Social Capital and Neighborhood Se-curity in Emirates Society: A Sociological Study on a Sample of Sharjah Neighborhoods. Dirasat : Human and Social Sciences. - Nashwan AJ, Al-Fayyadh S, AL-Hadrawi H, Al-Jubouri MB, Jaafar SA, Hussein SM, Nashwan AJ, Alharahsheh MA, Kader N, Alabdulla M. (2022). Development and Initial Validation of Stigma Towards Healthcare Providers Working with COVID-19 Patients Scale (S19-HCPs). J Multidiscip Healthc. 2021;14:3125-3134
في اعتقادي أن السياق ينتج نتائج. لذلك أمارس هذا الإيمان في فن التدريس. يعتبر مناخ الفصل الدراسي أمرًا أساسيًا لتعلم الطلاب وأنا أؤكد ليس فقط على دوري في هذه العملية، ولكن أيضًا كل طالب ومساهماته الفريدة. لا يقتصر التدريس الفعال على ما أقوم بتدريسه فحسب ، بل يشمل أيضًا كيفية التدريس. الدافع هو إحدى أدواتي لتشجيع الطلاب على الاستفادة من المعرفة وتطبيقها بطرقهم الخاصة ليكونوا الأخصائيين الاجتماعيين الذين نحتاجهم في مجتمعنا. أجد، على سبيل المثال، أن تذكر وجوه طلابي وأسمائهم هي إحدى أدواتي التحفيزية لمساعدتهم على التعلم والإبداع.
عودة إلى القائمة